Το SOCIAL προτείνει την ουσιαστική αναδιάρθρωση της δημόσιας διοίκησης με στόχο την αποτελεσματική αποκέντρωση των λειτουργιών της, και την καθιέρωση της Διαύγειας πάντα και παντού στην Δημόσια Διοίκηση. Υποστηρίζουμε την αποτελεσματική αξιολόγηση τόσο δομών όσο και προσώπων σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης. Δεν πιστεύουμε σε μία τιμωρητική αξιολόγηση, αντίθετα η αξιολόγηση, ιδίως προσώπων πρέπει να γίνεται και με τις αντίστοιχες επιβραβεύσεις για όλους όσους παράγουν ποιοτικό έργο.
Η θέση του SOCIAL είναι στην πολιτική και κυβερνητική απεξάρτηση ενός μεγάλου τμήματος της Δημόσιας Διοίκησης. Για τον σκοπό αυτό μια ανεξάρτητη αρχή πρέπει να εποπτεύει στην Δημόσια Διοίκηση, αλλά και να καθορίζει τους κανόνες συμπεριφοράς, απόδοσης και ελέγχου των δημοσίων λειτουργών καθώς και τις διαδικασίες αξιολόγησής τους. Η διαρκής εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και επιμόρφωση των δημοσίων υπαλλήλων, όπως και η τακτική και ουσιαστική αξιολόγηση τους θα βελτιώσει ουσιαστικά την αποδοτικότητα της Δημόσιας Διοίκησης και την ποιότητα των Δημοσίων Υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, μέσα από την τακτική και ουσιαστική αξιολόγησης μπορεί να γίνει δυνατή μία συνολική, πραγματική, οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης όπου μπορεί και να οδηγήσει μεταξύ άλλων στην ορθή αξιοποίηση τυχόν πλεονάζοντος δυναμικού δημοσίων υπαλλήλων. Χωρίς τα πραγματικά δεδομένα δράσης και παραγωγικότητας των δομών και προσώπων της Δημόσιας Διοίκησης δεν είναι δυνατή η ουσιαστική αναδιάρθρωση της.
Η άρση της μονιμότητας στο δημόσιο είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα που πρέπει να πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και να προχωρήσουμε σε σταδιακή άρση, προστατεύοντας παράλληλα τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι εφόσον αποδειχθεί η ενοχή τους θα πρέπει να υφίστανται άμεσα όλες τις συνέπειες και να απολύονται εφόσον χρειαστεί. Διαφορετικά η διατήρησή τους στην δημόσια διοίκηση δυσκολεύει και αμαυρώνει το έργο όλων των υπολοίπων εργατικών και συνεπών δημόσιων υπαλλήλων.
Υποστηρίζουμε την ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών για τη μείωση της σπατάλης και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας τους, με ειδική μέριμνα για τις κατηγορίες πολιτών που δυσκολεύονται στα ψηφιακά μέσα. Τα ΚΕΠ πρέπει να ενδυναμωθούν και να βελτιωθούν ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν στην άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο πολίτης. Η ψηφιοποίηση πρέπει να διευκολύνει τη συμμετοχή του πολίτη στις δημοκρατικές διαδικασίες, να συμβάλει στην εξυπηρέτηση των πολιτών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, να συντελεί στην αποτελεσματική επιβολή του νόμου και στην καταπολέμηση της διαφθοράς. Η χρήση ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών πρέπει να αναπτύσσεται με μέσα και διαδικασίες που σέβονται και προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα του πολίτη και εν γένει της ιδιωτικότητάς του.