Η Ελληνική Παιδεία, απαιτείται να στραφεί σε μία ολιστική εκπαιδευτική προσέγγιση. Είναι για το κόμμα μας σημαντικό οι μαθητές μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία να εξοπλίζονται όχι μόνο με γνωστικές, αλλά και συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να ανταποκρίνονται ως πολίτες στις κάθε είδους προκλήσεις ως πολίτες και μέλη της κοινωνίας. Απαιτείται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα να διαμορφώνεται με την χρήση συγκεκριμένων και ειδικών παιδαγωγικών στόχων. Οι μαθητές πρέπει από την εκπαιδευτική δράση να αναπτύσσουν κριτική σχέση να αποκτούν δημιουργική σκέψη και να αποκτούν γνώσεις απαραίτητες για την πολύπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να εκσυγχρονιστεί ώστε να εφαρμόζει σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους που ανταποκρίνονται σε ουσιαστικές και χρήσιμες δεξιότητες.
Ως Κόμμα πιστεύουμε ότι πρέπει να αποφασισθεί σημαντική αύξηση των κονδυλίων του προϋπολογισμού για την παιδεία, και η αύξηση πρέπει να κατευθυνθεί στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και του παραγόμενου έργου. Στον σκοπό αυτό προτείνουμε να εισαχθεί κατά αναλογικό τρόπο ένα ποσοστό του προϋπολογισμού που θα παραμένει πάντοτε προς αξιοποίηση αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Επανειλημμένες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις έχουν ως μοναδικό αποτέλεσμα την βλάβη του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η άσκηση μικροπολιτικής και η άσκηση πειραματικών μεταρρυθμίσεων επί του εκπαιδευτικού συστήματος είναι απόλυτα βλαπτική για τους μαθητές. Είναι επιτακτική η ανάγκη κάθε περαιτέρω μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος να γίνεται μετά από ουσιαστικό διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και με αξιοποίηση τόσο των διαθέσιμων δεδομένων για την αποτελεσματικότητα κάθε εκπαιδευτικής μεθόδου όσο και με σεβασμό στα ήδη υφιστάμενα κεκτημένα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Υποστηρίζουμε την μεγαλύτερη αυτοτέλεια διοικητική και οικονομική στις σχολικές μονάδες, η οποία θα επιτρέψει την ανάπτυξη ενός σταθερού εκπαιδευτικού προγράμματος, την λειτουργία περισσότερων προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών εκτός σχολικού ωραρίου και την χρήση νέων τεχνολογιών για την ουσιαστική ενίσχυση της εκπαίδευσης στις δυσπρόσιτες και υποβαθμισμένες περιοχές της Χώρας μας.
Παράλληλα έχουν παραμεληθεί ειδικές κατηγορίες εκπαίδευσης όπως τα ειδικά, καλλιτεχνικά, μουσικά και αθλητικά σχολεία. Εξάλλου, οι θεσμοί της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης έχουν ως αποτέλεσμα την συνολική αναβάθμιση των πτυχίων τους και συνιστούν ένα ακόμα εργαλείο για την επίλυση του σοβαρού προβλήματος της επαγγελματικής αποκατάστασης των νέων.
Σε μία παγκόσμια κοινωνία που πλήττεται από επαναλαμβανόμενες ανθρωπιστικές κρίσεις δεν είναι δυνατόν να μην υφίσταται ειδικός εκπαιδευτικός μηχανισμός για την ένταξη μαθητών μεταναστών και προσφύγων. Ο στόχος όλων των θεσμών ένταξης των παιδιών αυτών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα απαιτείται να γίνεται με στοχευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία και πράγματι θα οδηγούν στην ενσωμάτωση των παιδιών αυτών στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία.
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα παρά το ιδιαιτέρως ψηλό επίπεδο εκπαίδευσης ταλανίζεται από κομματικά, πελατειακά και συντεχνιακά συμφέροντα. Για αυτόν τον λόγο πιστεύουμε σε μία εκ βάθρων θεσμική αναδιάρθρωση της νομοθεσίας που αφορά την διοικητική δομή αυτής. Είμαστε υπερασπιστές του υψηλού εκπαιδευτικού έργου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για μία πραγματική ελεύθερη παιδεία απαραίτητο είναι να μην συνοδεύεται η εκπαίδευση από μία διοικητική διάρθρωση ευπαθή σε «μικροπολιτικά» συμφέροντα ορισμένων ομάδων πολιτών. Φυσικά, αντίστοιχη μεταρρύθμιση πρέπει να επέλθει και στο ερευνητικό σκέλος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η κρατικοδίαιτη και διαρκώς επιχορηγούμενη πανεπιστημιακή έρευνα συνεπάγεται ότι το ελληνικό ερευνητικό έργο δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με την ποιοτική τριτοβάθμια εκπαίδευση που διακρίνει την χώρα μας. Άρα παραμένουν αναξιοποίητοι επιστήμονες είτε αυτοί είναι διδακτικό προσωπικό, είτε πτυχιούχοι κάθε επιπέδου (μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί) που δεν έχουν την δυνατότητα να ασχοληθούν και να παράξουν ερευνητικό έργο.
Τα ελληνικά πανεπιστήμια πρέπει επιτέλους να αποκτήσουν σύνδεση με την αγορά εργασίας και να διεθνοποιηθούν, προσελκύοντας και ξένους καθηγητές και φοιτητές.
Θεωρούμε σημαντική τη διά βίου μάθηση και θα υποστηρίξουμε προγράμματα που θα προωθήσουν την αύξηση της συμμετοχής των ενηλίκων με κίνητρα αλλά και διευκολύνσεις